سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آرزوی پرواز
 
قالب وبلاگ
پیوندهای روزانه

به گزارش فارنت و به نقل از پی‌سی‌آر آنلاین اگرچه این روزها تقریبا اجناس چینی گوشه‌گوشه زندگی ما، علی‌الخصوص زندگی دیجیتال ما را پر کرده‌اند اما هنوز خرید اجناس چینی با تنها مزیت ارزان‌قیمت بودن، چندان نمی‌تواند رضایت خاطر و اطمینان ما را جلب کند.

این تجربه‌ایست که یک شهروند روسی با نادیده گرفتن تجربه دیگران و خرید چینی به آن دست پیدا کرده است.البته من هم در سفری که به پکن داشتم همین بلا بر سر من و همراهان درآمدوکلی ضرر کردیم.

این شهروند روسی که در مناطق مرزی روسیه با چین زندگی می‌کند در سفری به چین با دیدن قیمت فوق‌العاده ارزان یک هارد درایو 500 گیگابایتی با برند سامسونگ برای خرید آن وسوسه می‌شود اما هنگامی که برای ریختن اطلاعات به درون این هارددرایو اقدام می کند متوجه می‌شود که این هارددرایو خیلی کمتر از آنچه که بر روی آن نوشته شده است ظرفیت دارد.

Fake_Chinese_500GB_externa_drive

او با مراجعه به یک مرکز تعمیرات رایانه در کشور خود مشکل خود را مطرح می کند که این مرکز با گشودن پشت این هارددرایو به عمق فاجعه پی می‌برد. همانطور که از تصویر پیداست متخصصین تقلب و جعل قطعات تنها با ساخت قاب هارد درایوهای سامسونگ و چسباندن دو مهره بزرگ برای رسیدن به وزن لازم تنها یک فلش‌درایو 128 مگابایتی را در درون هارددرایو قرار داده‌اند.

بنا به اعلام این مرکز تعمیرات قطعه‌ساز چینی سپس با هک کردن فیرم‌ویر این حافظه فلش کاری کرده تا در هنگام اتصال اولیه این حافظه فلش به صورت ظاهری حافظه‌ای معادل 500 گیگابایت را نشان دهد اما در هنگام ریختن اطلاعات بر روی آن، مشتری فریب‌خورده تازه متوجه ماجرا می‌شود.

اخیرا از این گونه حافظه ها در گذرگاه‌های مرزی علی الخصوص در مناطق مرزی غرب کشور نیز مشاهده شده است و حافظه‌های فلش با ظرفیت بالا اما با قیمتی پائین به فروش می‌رسد که تنها سود هنگفتی را عاید افراد فرصت‌طلب می‌کند. با توجه به نبود مرجع رسیدگی به این گونه اقدامات، بجاست کاربران ایرانی خود از خرید این گونه حافظه‌ها خودداری کرده و به خرید اجناس با گارانتی‌های معتبر داخلی اقدام نمایند.


[ شنبه 90/1/27 ] [ 8:14 صبح ] [ حمیدرضا ] [ نظرات () ]

ژاپن با 125 میلیون نفر هفتمین کشور پرجمعیت دنیاست که یکی از کشورهای ایزوله بود که توانست با سیاست انزوا و بستن مرزهای خودش بر روی اروپایی ها نه تنها توانست از استثمار و مداخله ی کشورهای غربی در امور داخلی در امان باشد بلکه توانست در مدت زمانی که ملت های آسیایی مثل چین و هند زیر سلطه ی ممالک غربی بودند به شیوه های گوناگون استثمار می شوند حاکمیت ملی خودش را حفظ کند و از تجربیات کشورهای چین و هند که آلت دست امپریالیسم بودند به بهبود و توسعه برسند.

کشور ژاپن به عنوان شرقی ترین کشور قاره آسیایی است که حدود 6400 جزیره دارد و از جزایر معروف(هوشو بزرگترین جزیره است، هوکایدو(بیشتر از نظر کشاورزی و نفتی مطرح است) کیوشو وشیکاکو)

اکثرجمعیت ژاپن از لحاظ قومیتی ژاپنی هستند ولی قومیت های دیگری از جمله کره ای ها و چینی ها زندگی می کنند.

نژاد ژاپنی بدون اختلاط با نژادها، مذاهب و زبان های بیگانه اصالت خودش را حفظ کرده است و تقریبا خالص مانده است در حال حاضر بسیاری از ژاپن شناسان همین امر را عامل ترقی و رشد ژاپن دانسته اند.

کره ای ها بزرگترین گروه غیر بومی ژاپن هستند، اکثریت آن ها در قرن 20 در زمانی که کره مستعمره ژاپن بود به این کشور آمدند و در معادن و کارخانجات شروع به کار کردند. گروه دیگر چینی ها بودند که در طی اشغال تایوان در قرن 19 و 20 مجبور به مهاجرت ژاپن شدند.

زبان

مبدا پیدایش زبان ژاپنی دقیقا مشخص نیست و دو نوع زبان دارند که یکی ادبی که همان خط چینی قدیم و دیگری عامیانه که با آن تکلم می کنند.

افسانه پدید آمدن ژاپن:

هنگامی که زمین را آب فرا گرفت یکی از خدایان به نام ایزاناگی دلتنگ می شود و تصمیم می گیرد برای دلتنگی خودش تدابیری بیاندیشد. بنابراین زمینی را برای سرگرمی خودش می سازد.

ایزاناگی کشتزارهای آسمانی را ترک کرده، چون از پل آسمان می گذرد، نیزه درخشانش را در اعماق دریا فرومی کند و در هوا پراکنده کرده تا قطره های درخشنده ی آب فرو بریزد این دانه ها بر دریا نشست و کوه هایی از برف و کشتزارهای خرم ژاپن بوجود آورد.

دوباره شمشیرش را تکان داده و قطرات آب که دشترند جزایر پهناور و قطرات خردتر، جزایر کوچک را بوجود آوردند.

از نظر علم زمین شناسی ژاپن از جزایر آتشفشانی بوجود آمده که فوجی سان بزرگترین کوه آتشفشان خاموش شده است.

فوجی سان، کوه مقدس ژاپنی هاست که بدست ایزناگی از آن قطرات آب بوجود آمده.

در 2ماه تابستان به آن صعود می کنند و برای صعود به آن یک سری تشریفات دارند. حصیری برسرگذاشته و زنگوله یی برپا می بندند. بعضی زائران طنابی برکمرشان بسته تا دیگری برای صعود به او کمک کند.کاهنان در مسیر راه دعاهایی خوانده و مابقی همراه می کنند. در میان راه به معبد کوچکی می رسند که از آن جا چوبدستی هایی خریداری می کنند و به راه ادامه می دهند.

در بالای کوه کاهنان برچوبدستی ها مهری می زنند که تصویر فوجی سان بر داخل یک دایره است و موجب سرافرازی بسیار می شود زیرا می گویند فرد به فوجی سان صعود کرده است(بلندی فوجی 3769 مترمی باشد).ژاپنی ها برای ادای احترام کلمه ی سان به معنی ارجمند بکار می برند. مثل فوجی سان(کوه ارجمند)(کاسان: بانوی ارجمند)(کیمی سان: خدمتکار ارجمند)

ژاپنی ها کشور خود را (نیپون) یعنی دیارآفتاب تابان/خورشیدتابان می نامند که اولین فردی که این عنوان برا کشورمطرح کرد. امپراطوری به نام کوتوکو بود چون مردم ژاپن باستان معتقدند امپراطور آن ها فرزند الهه ی آفتاب به نام میکامی و آماتراسوا است و مذهب شینتو هم بر همین اصل متکی است که این آیین بر اساس وابستگی و وابستگی به میهن است.

خود کلمه شینتو (به معنی راه خدایان است).

این مذهب را بعد جنگ جهانی دوم نیروهای اشغالگر ایالت متحده، مذهبی که دست کم هزارسال ق.م در ژاپن بوجود آورده بود را غیر رسمی خواندند. ولی با وجود این چون برای مردم نهادینه شده بود در مراسم های شینتو شرکت می کردند. چون معتقد بودند شینتو آنان را با جامعه سرزفشان پیوند داد و دوری از آن  بهشان آسیب می رساند

 

البته در ژاپن علاوه بر شینتو بوداییسم و کنفسیوس هم وارد می شود.

انتشار آیین بودا توسط کره یی ها در قرن 6 میلادی به ژاپن وارد می شود و در طی تلاش یکی از مبلغان قرن به نام (پرنس شوتوکو) به سرعت در سراسرکشور انتشار یافت. بخاطر تسهیل آیین بودا توسط ژاپنی ها، بودایی های اولیه تلاش می کردند بین بودا و باورهای قدیمی شینتو ارتباط برقرار کنند.

معمولا معابدشان را در زمین های مقدس شینتو می ساختند و ادعا می کردند خدای شینتو و بودی ساتواهای یکی است و در واقع بعد از مرگ در جایی دیگری مجدد تولد می یابد.

مراسم ازدواج را طبق آیین شینتو انجام می دادند. عروس و داماد به صورت جدی در کنار یکدیگر می نشستند و جرعه یی کوچک از ساکی(نوعی شراب برنج)، می نوشیدند. عروس 2 کیمونو بر تن می کرد. زیرین سرخ - رویی با تصویری از درنا، لاک پشت و دیگر جانوران که آن را رمز خوشبختی و طول عمر می پندارند آراسته شده است از نوع گیسوی و گره کمربند زنان ژاپنی می شود فهمید زن ازدواج کرده یا نه؟ آرایش موهای زن شوهر کرده ظرافت زیادی دارد. گیسوهایش بالاتر از گردن به صورت یک لوله کوچک و در فرق سر بصورت یک لوله بزرگ در می آید و دختران نیز از تزیینات و سنجاق های زیادی استفاده می کنند.

مراسم عزاداری طبق آیین بودایی است که تقریبا افراد فوت شده سوزانده می شوند و در عزاداری جامه ی سفید و عروسی سیاه می پوشند.

ü     ژاپنی ها به خرافات خیلی عقیده دارند. برای دور کردن ارواح خبیثه از نمک استفاده کرده و به اطراف می پاشند.

ü     ناخن ها را توی آتش نمی اندازند معتقدند آتش از ناخن خوشش نمی آید و به نشانه تلافی تمام خانه را می سوزاند.

ü     به ناخن گرفتن در شب اعتقاد دارند اگر این کار انجام شود والدین نمی توانند روز مرگشان حاضرشوند.

ü     به محض دیدن ماری وردی می خوانند تا ناپدید شوند.

ü  عدد 4 و 42 براشون نحس است و یاد از مراوده و ارتباط با افراد در این سن 42 سالگی پرهیز کرد. حتی در این مقطع دچار تعطیلی موقت یا مرخصی استعلاجی هستند. عدد 4 بخاطر تلفظش به ژاپنی(شیی) یعنی مرگ نحس است.

 

ü     معتقدند اگر 4 فرزند داشته باشی حتما یکی از آن ها خواهد مرد. اتاق 4 در هتل ها وجود ندارد یا طبقه ی 4.

 

ü     دراز کشیدن بعد صرف غذا خوی حیوانی به آن ها می دهد(گاو)

ü     سوت زدن در شب باعث گزیده شدن مار می شود.

ü     فالگیری و رمالی بازار گرمی داره. حتی بحث داغ رسانه هاست. در بیشتر معابد ژاپن طلسم های مختلفی وجود دارد که از بالایا آن ها را حفظ می کند و باعث خوش شانسی آن ها می شود که به این نوع طلسم ها آموری می گویند. کاهنان بر روی کاغذهایی این دعاها را نوشته که کاملا بسته است و نباید باز شود تا اثرش حفظ شود.

ü  در معابد صندوق هایی وجود داره که کاغذهایی به نام(آمی کوجی) گذاشته شه. مثل فال است و آن را به درخت می بندند که اگر خوب باشه برآورده می شه و اگر بد باشه باطل می شود.

ü     ژاپنی ها کوتاه قد هستند و مردمی زودباور و تلقین پذیرند.

ü     در تفکر ژاپنی ها احساس مقدم بر منطق است و هدف وسیله را توجیه می کنه

ü     بسیار ملایم و مطیع هستند

ü     صبر و بردباری این ملت نمونه کاملی از خصوصیات اخلاقی یک قوم بشمار می رود

ü     وقت شناسی آن ها همپایه افراد انگلیسی و نظم و ترتیب مانند آلمانی هاست.

ü     به سخنوری و منطق محض اعتقادی ندارند

ü     به ندرت احساس خود را بیان می کنند و در ارتباط با دیگران بیشتر به (تاته مائه ) متوسل می شوند.

تاته مائه:

در سطحی عمیق تر به رازداری و مخفی کردن اسرار مربوط می شود برای مثال انتقاد به شرکت هرگز در ملاء عام بیان نمی شود. یا اطلاعات استراتژیک شرکت افشا نمی شود.

مفهوم ظاهر شبیه تاته مائه است.

از نظر ارائه استدلال مفهومی قیاس ضعیف اند. این به معنی پایین بودن ضریب هوشی آن ها نیست. بلکه بسیارکم در این شیوه تفکرتمرین دارند.

مشکل عمدتشان سازماندهی ایده هاشون است چرا که آن ها در جامعه یی بزرگ شدند که کسی آن ها را به چالش بکشد و از فکر آن ها بپرسد و آن ها را زیر سوال ببرد.

جمله معروف ژاپنی: آموزش در ژاپن تکرار حرف های آموخته شده است.

به تعریف و تمجید خیلی می پردازند چیزی که شاید آن ها را متملق و چاپلوس بنامد. خریدار  شان بالاتر از فروشنده داره . لازم نیست خریدار از فروشنده تشکر کنه. برای جذب مشتری هرکاری می کنند.مثل معروف آن ها(مشتری خداست)، مصداق همین امر است.

مردم ژاپن دوستدار گل هستند و گل آرایی یا ایکه بانا از اهمیت ویژه ایی برخوردار است . آن هم برگرفته شده از اعتقادتشان است که آن را با بهشت و زمین ارتباط می دهند.

همه زنان ژاپنی گل آرایی می آموزند و آن را جزئی از آموزش و پرورش و تدارک زندگی زناشویی می دانند. بیش از 9 مدرسه ی معروف گل آرایی در ژاپن وجود دارد.

برای پذیرایی از مهمان اول ی فنجان چای می آورند. بعد و قبل غذا چایی می خورند. ضرب المثل(انسانی که شکمش خالی از چایی باشد با جهان سرسازگاری ندارد)

دوست دارند در ظرف های کوچک غذا بخورند و با میله های کوچکی به نام هاشی.

ژاپنی ها به هدیه دادن بسیار ارج می نهند. هدایا هرچند کوچک باشد نباید بدون نوارپیشکش شود. این نوار از 3 تا 5 نخ نازک و تابیده به رنگ های مختلف درست شده است.

در گره زدن باید توجه کرد که انتهای رشته سفید در طرف چپ باشد. همیشه مربع کوچکی از کاغذ رنگین که آن را به شکل زاویه داری تا می کنند به عنوان رمز خوشبختی. روی بسته هدیه می گذارند. اگر پول هدیه بدهند درست نیست که بدون پیچیدن در چیزی آن را بدهند.

هدیه را معمولا در پارچه یی 4 گوش می گذارند و پیشکش می کنند و ادب حکم می کند که پارچه ها را به صاحبشان برگردانند و هدیه کوچکی درش بگذارند که به این درمیان ژاپنی ها طریقی دیگری برای آرزوی سعادت و شادی نسبت به دیگران است.

 

غذای اصلی آن ها برنج است که به آن گوهان می گویند. حتی در وعده ی صبحانه هم برنج صرف می کنند.از مشهورترین غذایشان ساشی می تمپوراست(پودر آرد) که با آب مخلوط کرده و به صورت خمیر در    می آورند و انواع گوشت ، ماهی، میگو و سبزیجات درش سرخ می کنند.

بیش از 85 درصد غذاهاشون آب پز یا بخارپز است.

صنعت ماهیگیری ژاپن یکی از بزرگترین صنایع جهان است.

یکی از محدودیت ها: ژاپن به ممنوعیت بین المللی که در مورد شکار نهنگ اعمال شده بود معترض شد. در قرن 16 شکار نهنگ یکی از صنایع دریایی عمده در کیوشو به شمار می رفت. در ابتدا شکارچیان از زوبین استفاده می کردند ولی در قرن هفدهم از تورهای خاصی استفاده می کردند.

از  جشن های ژاپنی جشن عروسک هاست. عروسک میش نی زانه معلم بزرگ ژاپن است که روز تولدش را جشن می گیرند.

جشنی ویژه حشرات نیز وجود دارد که قرن ها در معبد فودو در توکیو برگزار می شود حتی در بعضی نقاط می توانند انواع حشرات را خریداری کرد.

در جشن نورزشان به جای سال نو مبارک می گویند امیدوارم عمرت مانند کاج دراز باشد.

جشنی به نام شکوفه های آلبالو دارند. شکوفه های آلبالو رمز وطن خواهی و عشق به آب و خاک است. این شکوفه آلبالو مفهوم دوگانه عشق به میهن و ازدواج موفقیت آمیز را دارد.

برای دختران ژاپنی نام گل ها را هم می گذارند.

ماتسو: کاج،    تاکه: خیزران،    اومه: زردآلو،    کی کو: گل داوودی،     هارود: بهار

اشعار ژاپنی کوتاه هست و معمولا شاعر رویاهای خودش را در آن به تصویر می کشد

شعر معروف ژاپنی از ساگامی

وقتی از من بیزار می شوی آستین لباسم به اشک می نشیند

در این دردمندی سرد، دردآلوده تر از این ویرانی عشق خوشنامی از دست رفته ی من است.

 


[ پنج شنبه 90/1/11 ] [ 8:33 عصر ] [ حمیدرضا ] [ نظرات () ]

آفتاب: یک شاهزاده زن از خاندان حاکم سعودی به علت تجاوز جنسی به محافظ انگلیسی خود، در دادگاه این کشور محاکمه می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی میل، یک محافظ 40 ساله انگلیسی که مسؤول حافظت از این شاهزاده سعودی بوده و برای این کار سالیانه صد هزار لیره حقوق دریافت می‌کرده، می‌گوید که این شاهزاده زن سعودی همواره مشغول شرب خمر و مصرف مواد مخدر و رفتارهای ناپسند جنسی است.

این نگهبان از تجاوز جنسی این زن سعودی به خود نیز پرده برداشت.

وکلای این زن با تلاش زیاد موفق شدند دادگاه را قانع کنند که برای آنچه حفاظت از جان این زن و خانواده وی خوانده اند، هویت وی را مخفی نگه دارند.

این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران، علت عدم افشای نام این شاهزاده سعودی را، حفظ وجهه خاندان حاکم سعودی می‌دانند.

این شاهزاده زن سعودی نیز با ابراز نگرانی از برگزاری دادگاه خود، می‌گوید که این اتهام‌ها علیه وی باعث خواهد شد که افراد خانواده‌اش نیز از دستیابی به مناصب بالای حکومتی در عربستان بازمانند.


[ یکشنبه 90/1/7 ] [ 9:46 صبح ] [ حمیدرضا ] [ نظرات () ]

همسر

هُوَ الّذی خَلقکُم مِن نفسٍ واحدةٍ و جَعل زوجها لِیَسکُن اِلیها
او (خدا) کسی است که شما را از یک نفس واحد آفرید و از آن نفس برای شما همسر و جفتی قرار داد تا کنار آن آرامش بگیرید. (اعراف/ ???)
در آخرین مقاله (زوج و آرامش بخشی)،بیان شد که زوج ها برای آرامش بخشی به یکدیگر اولاً باید نیازهای یکدیگر را بشناسند و ثانیاً سعی بر ارضای نیازهای یکدیگر کنند. اگر جدول نیازهای زن و مرد را که در آن مقاله ارائه شده بود ، با تساهل جمع بندی کنیم به دو نیاز اساسی و مهم زن و مرد خواهیم رسید:
مهم ترین نیاز یک زن: معشوق واقع شدن است.
مهم ترین نیاز یک مرد: ریاست همراه تکریم و تایید شدن است.
آموزه های دین اسلام، متکی بر فطرت آدمی است، از این رو در آموزه های زناشویی اسلام به ارضای این دو نیاز اساسی زن و مرد توجه شده است.دو کلمه ی «لُعبَت» و «بَعل» در آموزه های دینی به چشم می خورد:
 
قال النبّی (ص): اِنّما المَراةُ لُعبةٌ مَن اتّخذها فلا یُضبها(?)
پیامبر گرامی فرمود: زن لعبت است، هر کسی زن گرفت او را ضایع نگرداند.
 
و اِنِ امراةٌ خافت من بعلها نشوزاً اَو اعراضاً فلا جُناح علیها اَن یصلحا بینهما صلحاً والصلح خیرٌ(?)
«اگر زنی از اعراض شوهرش بیم داشته باشد، اشکالی ندارد با یکدیگر صلح کنند (پاره از حقوق را صرفنظر کنند) و صلح بهتر است!»
 

کلمه لعبت به معنای : دلبر و معشوق است.
کلمه بَعل به معنای بُت است که عرب و قرآن به طور استعاره برای شوهر استفاده کرده است.
اَتدعون بعلاً و تذرون احسن الخالقین(?)
آیا بُت را می خوانید و احسن الخالقین را رها می کنید
همان گونه که دقت کردید، «زن» دلبر و معشوق در آموزه های دینی نامیده شده است. به عبارت دیگر مرد باید با همسرش اینگونه رفتار کند و نیاز « معشوق و دلبر واقع شدن» او را ارضاء کند ، این به منزله ی حیات و زندگانی زن است.
زن فقط وقتی زنده است که معشوق باشد و توجه کردن به او مایه حیات اوست(?)
 
و شوهر « بُت» نامیده شده است به عبارت دیگر زن باید به شوهرش مانند یک « بُت» احترام بگذارد و به گفته پیامبر اسلام(ص) زن برای شوهر در حد «سجده کردن» تواضع و کوچکی کند.
پیامبر اسلام (ص): اگر دستور می دادم که فردی به فرد دیگر سجده کند، به زن دستور می دادم که به شوهرش سجده نماید(?)
و محبت او را همواره جوشان نگه می دارد. و اگر زن معشوق واقع نشود این چشمه ی پر خیرو برکت خشک شده و اطرافیان او از قشنگی مهر و محبت زن بی بهره خواهند شد و بقول ویل دورانت فیلسوف غرب(?):
« زن وقتی زنده است که معشوق باشد و توجه کردن به او مایه حیات اوست.»
 
لذا بهترین جمله ای که یک مرد می تواند به زن خود بگوید عبارت «عزیزم تو را دوست دارم» می باشد.(?)
بقول خانم جینا لمب روزو:
« زن از رنج و مرگ خود ترسی ندارد ، فقط از این وحشت دارد که قبل از مردن آن کسی را که دوست دارد پی به شخصیت حقیقی او نبرده باشد ، تنها چیزی که زن از پدر و مادر و شوهر و فرزند و دوستان خود تمنا می کند آن است که او را فراموش نکنند. »(?)
مردان عموماً در قلب خود همسرانشان را دوست دارند ولی کمتر این محبت قلبی خود را ابراز می کنند.
پیامبر اسلام(ص) فرموده اند:
«اگر مرد به زن خود بگوید «تو را دوست دارم» هرگز این کلام از دل و ذهن زن خارج نمی شود و همواره در خاطر او باقی می ماند»(?)
در اینجا دو پرسش مطرح می شود:
آیا نیاز اساسی زن «معشوق واقع شدن» است؟ و اگر چنین است چگونه باید ارضاء می شود؟
پرسش دیگر این که آیا نیاز اساسی مرد « مورد تکریم و اطاعت شدن» است؟ و اگر چنین است چگونه ارضاء می شود؟
 

نیاز اساسی زن

عاطفه و احساس زن مهمترین و زیباترین خصیصه ی زن می باشد و مصداق حدیث نبوی(ص) «اکثر خوبی و خیر در وجود زن است» می باشد.
عاطفه و احساس مادر به کودک، او را از تمام آسیب های جسمی و روانی حفظ نموده و انسانی رشید به جامعه تحویل می دهد.
زن با احساس و عاطفه خود همسر خود را مانند لباس ضمن حفظ همسرش، او را می آراید.
بدین صورت زن سرچشمه جوشان مهر و محبت و صلح و صفا و عشق  است بقول شاعر معاصر مهدی سهیلی
می شود کان وفا، کانون مهر                                       قلب او رخشان تر از قلب سپهر
همچون گل شاداب و خوش رو می شود                    چشم خاموشش سخن گو می شود
گر بخواهد زن، بتو جان می دهد                                 هر چه می خواهد دلت آن می دهد(??)
 

مشق شب آقایان:

چگونه محبت قلبی خود را به همسرتان ابراز کنید:
?- در فواصل روز و شرایط مناسب، با الفاظی عاطفی محبت خود را به همسرش ابراز کنید.
?- هر چند وقت با اهداء یک شاخه ی گل، محبت قلبی خود را ابراز کنید.
?- گاهی با یادداشت کوتاهی عاشقانه، محبت قلبی خود را به تحریر در آورید.
?- روز تولد همسرتان و سالگرد ازدواج تان، را با برپایی جشن ساده و مختصر ارج نهید.
?- هر روز از محل کار خود ، با همسرتان تماس تلفنی داشته باشید.
?- در مقابل دیگران از خوبی های همسرتان تعریف کنید.
?- به اقوام همسرتان احترام کنید ، و از خطاهای آنها چشم پوشی کنید.
 
متأسفانه گاهی اوقات به غلط گفته می شود اگر چنین رفتارهای با همسر، موجب لوس و نافرمان شدن او می شود در مقابل خواسته های احساسی صرف همسر، با محبت و علاقه ایستادگی کرد و اطاعت نکرد. البته دقت کنید اولاً تقاضای نامعقول و احساسی صرف را نپذیرید ، این به معنای نادرست نیست که هر چه زن بگوید باید مخالفت کرد. و ثانیاً اطاعت نکردن به معنای خشونت و دعوا نیست بلکه با کمال محبت و به طور منطقی می تواند صورت گیرد.
«عزیزیم این انجام این کار را صلاح نمی دانم» اگر توضیح خواست دلایل عقلی مخالفت خود را بیان می کنید؛ چنانچه نپذیرفت شما بدون عصبانیت، سکوت کنید و او را بحال خود بگذارید ولی از موضع عقلی خود عقب نشینی نکنید.
 
پاورقیها:
?- وسایل الشیعه جلد ?? ص ????
?- نساء آیه ????
?- صافات آیه ???
?- لذات فلسفه ص ??? به نقل از روان شناسی زن، سید مجتبی هاشمی رکاوندی
?- مکارم الاخلاق طبرسی ص ????
?- لذات فلسفه، ویل دورانت ص ????
?- نظام حقوق خانواده - مطهری ص ???
?- روح زن، دکتر جینا لب روزو، ص ?? جلد اول.
?- وسایل الشیعه - حر عاملی - ص ?? جلد ???
??- به نقل از کتاب مقدمه ای بر روان شناسی زن، سید مجتبی هاشمی رکاوندی.\


[ یکشنبه 90/1/7 ] [ 9:45 صبح ] [ حمیدرضا ] [ نظرات () ]
          

.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ