سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آرزوی پرواز
 
قالب وبلاگ
پیوندهای روزانه
این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی ایران‌ایر بود که امروز از تهران به مقصد ارومیه به پرواز درآمد و حدود ساعت 19:45 دچار سانحه شد و سقوط کرد.آخرین اخبار حاکی از این است که بعد از سقوط هواپیما خوشبختانه هواپیما منفجر نشده و احتمالا این اتفاق در ارتفاع پائین رخ داده است.سانحه هواپیمای بوئینگ ایران ایر فرود اضطراری و نه سقوط بوده است.رئیس ستاد مدیریت بحران آذربایجان غربی در ساعت 2 و 30 دقیقه بامداد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک اجتماعی، از پایان عملیات امداد و نجات هواپیمای ساقط شده خبر داد.
یک فروند هواپیمای مسافربری از نوع بوئینگ ساعتی پیش با 105 مسافر و خدمه در نزدیکی ارومیه سقوط کرد.

به گزارش خبرنگار «تابناک» اجتماعی، این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با شماره پرواز 277 بود که امروز از تهران به مقصد ارومیه به پرواز درآمد و حدود ساعت 19:45 دچار سانحه شد و سقوط کرد.

این هواپیمای ساقط شده، از نوع بوئینگ متعلق به "ایران ایر" است که عصر امروز با یک ساعت تأخیر از تهران به سمت ارومیه پرواز کرد و در ساعت 19:45 در "روستای آلمان آباد" ارومیه سقوط کرد.

شرایط نامساعد جوی علت احتمالی سقوط این هواپیمای مسافربری اعلام شده است.

رئیس اورژانس کل کشور از خارج کردن 50 تا 60 مصدوم حادثه سقوط هواپیما در نزدیکی ارومیه خبر داد و گفت: آخرین اخبار حاکی از این است که بعد از سقوط هواپیما خوشبختانه هواپیما منفجر نشده و احتمالا این اتفاق در ارتفاع پائین رخ داده است.

غلامرضا معصومی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب گفت: مشکل محل حادثه این است که جو هوا مناسب نیست و حدود 70 تا 80 سانتی متر برف بر روی زمین نشسته و گل و لای فوق العاده ای داریم.

رئیس اورژانس کل کشور اضافه کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در منطقه سقوط هواپیما حاضر شده و فراخوانی از منطقه در بحث اورژانس های پیش بیمارستانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه این هواپیما حامل 100 تا 105 مسافر و خدمه بوده است به مهر گفت: بر طبق آخرین خبر، نیروهای امدادی وارد هواپیما شده اند و حدود 50 تا 60 مصدوم را خارج کرده و در حال جابجایی سرنشینان هواپیما هستند.

معصومی تاکید کرد: بیمارستانهای شهر ارومیه و اورژانس ها تخلیه شده و اتاق های عمل آنها خالی شده اند تا به مصدومین پس از انتقال به بیمارستان سریعا رسیدگی شود.

وی گفت: هنوز خبری از 40 تا 50 نفر دیگری که در هواپیما مانده اند ندارم.

گفتنی است، امروز دو پرواز در مسیر تهران به ارومیه به دلیل شرایط نامساعد جوی کنسل شده بود و هر فروند هواپیمای بوئینگ 727 ظرفیت 150 تا 160 مسافر و حداقل 11 کرو پروازی را دارد.

وزیر راه عازم محل سقوط هواپیما شد

وزیر راه و ترابری پس از سانحه سقوط هواپیمای مسافربری در نزدیکی ارومیه راهی محل سانحه شد.

حمید بهبهانی وزیر راه امشب پس از سانحه سقوط هواپیمای بویینگ 727 به شماره پرواز 277 (تهران به ارومیه) در نزدیکی ارومیه راهی محل سانحه شد تا از نزدیک در جریان حادثه باشد.

وزیر راه که قصد داشت مستقیم به ارومیه بود به دلیل نبود پرواز مسقیم به این شهر راهی تبریز شد تا از آنجا به ارومیه و محل سقوط هواپیما برود.

مصدومان حادثه سقوط هواپیما در حال جابجایی هستند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه که در منطقه سقوط هواپیما در نزدیکی ارومیه حاضر است گفت: هم اکنون در حال جابجایی مصدومین حادثه سقوط هواپیما هستیم.

نصرت الله ملازاده گفت: "هنوز در حال انتقال مجروحین از داخل هواپیما هستیم."

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه درباره اینکه آیا مشخص است که این حادثه تلفات جانی داشته است یا خبر گفت: خیر، هنوز داریم جمع بندی می کنیم.

سانحه بوئینگ ایران ایر فرود اضطراری بوده است، نه سقوط

معاون مدیریت بحران وزارت راه و ترابری گفت: سانحه هواپیمای بوئینگ ایران ایر فرود اضطراری و نه سقوط بوده است.

احمد مجیدی،‌ اظهار داشت: هواپیمای مسافری بوئینگ 727 ایران ایر در 15 کیلومتری جنوب شرقی باند فرودگاه ارومیه به علت خاصی که هنوز مشخص نشده است، مجبور به فرود اضطراری شد.

معاون وزیر راه و ترابری با تأکید براینکه هواپیمای مذکور سقوط نکرده، بلکه فرود اضطراری داشته، اظهار داشت: تعدادی از مسافران این پرواز مجروح و تعدادی نیز به سلامت بودند که توسط نیروهای امدادی و با همکاری آنها از هواپیما خارج شدند.

معاون وزیر راه و ترابری با اشاره به اینکه ستاد مدیریت بحران استان آذربایجان غربی به ریاست استاندار تشکیل شده است، گفت: امدادگران نیز در محل حادثه مشغول عملیات امداد و نجات هستند.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمای کشوری که تنها مرجع بررسی و اعلام علت وقوع سانحه است، بلافاصله پس از این سانحه به محل اعزام شده است.
مجیدی در مورد تعداد جان‌باختگان این سانحه اظهار داشت: هنوز آمار خاصی در دست نیست و این آمار توسط پزشک قانونی اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بنابه گفته استاندار آذربایجان غربی هواپیمای مذکور در نزدیکی ارومیه و یکی از باغات این منطقه مجبور به فرود اضطراری شده است.


تکمیلی:

رئیس ستاد مدیریت بحران آذربایجان غربی در ساعت 2 و 30 دقیقه بامداد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک اجتماعی، از پایان عملیات امداد و نجات هواپیمای ساقط شده خبر داد.

محبوب زارع، به خبرنگار تابناک گفت: دقایقی پیش عملیات امداد و نجات هواپیمای بوئینگ سقوط کرده به پایان رسید و تمام مجروحان و کشته های این سقوط به شهر ارومیه منتقل شدند.

وی با اشاره به کثرت کشته ها و همچنین نجات یافتگان، آخرین آمار را 71 کشته و 32 زخمی عنوان کرد و گفت: آمار دقیق تر را استانداری آذربایجان غربی باید اعلام کند چرا که به دلیل گستردگی عملیات نجات، ارائه آمار دقیق ممکن نیست.

زارع در پایان خاطر نشان کرد: خوشبختانه به دلیل اینکه این هوایپمای در سطح صاف و در مزارع سقوط کرده، هواپیما منفجر نشده وگرنه شاهد فاجعه ای بس بزرگتر بودیم.

 
گفتنی است، مدیر روابط عمومی ایران ایر نیز اعلام کرد: هواپیمای بویینگ 727 این شرکت هنگام فرود در پنج مایلی فرودگاه ارومیه به‌دلیل شرایط نامساعد جوی و دید کم دچار سانحه شده است.

به گفته‌ وی در این پرواز 106 مسافر و خدمه حضور داشته‌اند که 91 مسافر بزرگسال، یک مسافر کودک، دو نوزاد و 12 نفر خدمه پروازی بوده‌اند.


نماینده مردم ارومیه از افزایش تعداد کشته ‌شدگان حادثه سقوط هواپیمای مسافربری تهران - ارومیه به 80 نفر خبر داد.

سید سلیمان ذاکر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بر اساس آخرین صحبتی که با استاندار آذربایجان غربی داشته ام تعداد کشته شدگان حادثه سقوط هواپیمای مسافربری تهران - ارومیه به 80 نفر رسیده است.









































[ دوشنبه 89/10/20 ] [ 11:23 صبح ] [ حمیدرضا ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ