سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آرزوی پرواز
 
قالب وبلاگ
پیوندهای روزانه

کارت حافظه :
برای آنکه بدانید دستگاه شما از چه نوع کارتی استفاده میکند باید به دفترچه راهنمای آن مراجعه نمائید یا وب سایت فروشنده را جستجو کنید.
Secure Digital Card-1 یا SD
این کارتها در اصل برای نگهداری فایلهای موزیک با حفظ حق کپی رایت درست شد اما بسرعت در زمینه عکاسی مورد توجه قرار گرفت زیرا بسیار کم مصرف و کوچک بود. هم اکنون چندین نوع کارت SD وجود دارد که دارای ظرفیت و سرعت انتقال متفاوتی هستند و کم کم کارتهای کمپکت فلاش CompactFlash را از دوربینها بیرون میرانند.
-2 MiniSD Card
این مدل از نظر کارکرد بسیار شبیه برادر بزرگتر خود یعنی نمونه SD است فقط از نظر اندازه نصف آن است و معمولا با تلفنهای سلولی پخش کننده های MP3 و دوربنهای دیجیتالی که نیاز به اندازه کوچکتر کارت دارند مصرف میشود. آداپتوری هم برای استفاده این کارتها با دستگاههای کارت SD وجود دارد.
MultiMediaCard -3 یا MMC
این کارتها که از نظر ظاهر بسیار شبیه کارتهای SD است از نظر کارکرد داخلی متفاوت است. در بعضی از دستگاهها میتوان آنها را با هم عوض کرد اما این مسئله همیشه صادق نیست. کارتهای SD در مقابل MMC بسیار سریعتر هستند.
CompactFlash I -4 یا CFI
این کارتها اندازه ای مانند کبریت بغلی دارند و ار جمله اولین نمونه هایی هستند که در دنیای دوربینهای دیجیتالی استاندارد شدند و ظرفیتی بین 8 مگابایت تا 8 گیگابایت دارند. این کارتها حاوی چیپهای حافظه و کنترلر است و در دنیای دیجیتال بعنوان عمومیترین نوع ذخیره انبوه شناخته میشود.
CompactFlash II -5 یا CFII
کارتهای فوق معادل نمونه CFI هستند با این تفاوت که ضخامت آنها معادل 1.7 میلیمتر بیشتر از نمونه قبلی است. در ضمن دستگاههایی که دارای اسلات CFII هستند میتوانند نمونه های CFI را بخوانند اما عکس آن صادق نیست. این کارتها با ظرفیت تا 1 گیگابایت فروخته میشوند. مدلهای 2 گیگابایتی فقط با دستگاههای حاوی FAT32 کار میکند.
Smart Media -6 یا SM
این کارت که فقط حافظه دارد و فاقد کنترلر است روی دستگاههای دیجیتالی قبل از سال 2001 مصرف میشود و حداکثر 128 مگابایت ظرفیت دارد. این نمونه امروزه دیگر مصرفی ندارد.
XD-Picture Card -7 یا xD
این کارت که توسط الیمپوس و فوجی مشترکا تهیه شد برای جایگزینی کارتهای SM بود. اندازه این کارتها معادل تمبر چستی ولی ظرفیت آنها تا 8 گیکابایت میرسید. چون این کارتها بسیار جدید بودند برای مصرف با کامپیوتر یا دستگاهتان نیاز به آداپتور داشتند زیرا کارتهای SM را از رده خارج کردند.
Memory -8 Stick یا MS
سونی در سال 1999 اقدام به تهیه Memory Stick کرد تا آنها را در دروبینهای عکاسی دیجیتال و فیلمبرداری خود مصرف کند. اکثر نت بوکهای سونی دارای بخشی برای خواندن Memory Stick هستند بنابراین انتقال بین دوربین و کامپیوتر راحت انجام میشود.
Memory Stick PRO -9 یا MS PRO
این کارتهای جدید که برای رسیدن به ظرفیت بالاتری نسبت به نمونه های قبلی ساخته شد تا 4 گیگابایت در مقابل 128 مگابایت قبلی ظاهر گردید که سرعت انتقال بیشتری هم داشت. اکثر دستگاههای قبل از سال 2003 نمیتوانند از این نمونه استفاده کنند.
Memory Stick DUO -10 یا DUO
این نمونه مانند مدل MS است اما درست با نصف اندازه. سونی محصولاتی دارد که از این نمونه استفاده میکنند اما برای آنکه Media Reader به دیتا دسترسی پیدا کند نیاز به یک آداپتور دارد.
Memory Stick PRO DUO -11 یا MS PRO DUO
ترکیب چهار کارت، این نمونه را ساخته است تا اندازه کوچک، سرعت انتقال بالا و ظرفیت زیاد بدست آید.
-12 TransFlash Card
اندازه بسیار کوچک این کارت، 11 میلیمتر در 15 میلیمتر است که اجازه میدهد تا کارخانجات سازنده تلفن موبایل مقدار زیادی از آنرا بدون تغییر در اندازه تلفنهای خود در گوشیهای کوچک مصرف نمایند. این کارتها قابلیت ضبط دیتای شخصی مانند عکسهای دیجیتال، موزیک MP3 ، بازیهای ویدیویی، اطلاعات شخصی و تنظیمات تلفن را دارند.
PLUS SD Card -13
این نمونه که مجموع کارت فلاش بعلاوه درایو فلاش USB است بتازگی ارائه شده و اندکی بزرگتر از یک سکه یک سنتی است. این کارت SanDisk بسیار نازک میتواند ظرفیت خوبی ارائه کند ضمن آنکه قابلیت اتصال به USB را هم دارد. مثلا این کارت را میتوانید مانند تمام نمونه های کارت SD که در دوربین عکاسی قرار داد مصرف کنید و سپس آنرا از دوربین درآورده و در هر نوع پورت کامپیوتری USB وصل کنید تا عکسها، ویدیو و صوت منتقل شود. بدین ترتیب اگر کامپیوتر پورت USB داشته باشد نیازی به دستگاه خواننده کارت نخواهد بود.
این نمونه در واقع یک کارت SD (نمونه کارتی که در داخل دوربین عکاسی دیجیتال قرار میگیرد و عکسها روی آن ذخیره میشوند) با یک اتصال سرخود USB2.0 است که وقتی کارت را از وسط تا میکنید، بیرون میزند. نمونه نمایش داده شده میتواند یک کارت 1 گیگابایتی SD را به یک حافظه USB تبدیل کند.
دستگاه نامبرده ساده است: کارت SD از وسط دارای لولا است و تا میشود. وقتی کارت را از وسط بمقدار 90 درجه تا کنید از حالت تخت بیرون می آید و یک کانکتور USB از آن خارج میشود که قابل اتصال به هر پورت استاندارد USB است.
این کارت دارای یک دیود نوری کوچک است که وقتی وارد پورت USB شود شروع به چشمک زدن میکند. طرح این دستگاه جالب به نظر میرسد اما این فقط زمان است که میتواند بگوید چند بار میتوانید این کارت را تا کنید، آیا صداها بار یا هزاران بار.


[ سه شنبه 89/4/8 ] [ 2:51 عصر ] [ حمیدرضا ] [ نظرات () ]

Double Data-Rate Memory) DDR Memory )
DDR SDRAM که به طور خلاصه DDR نامیده میشود تکنولوژی ساختار یافته ای بر اساس SDRAM های PC100 و PC133 فعلی می باشد و برای دو برابر کردن نرخ اطلاعات حافظه طراحی شده است.
یک حافظه SDRAM با فرکانس 100 مگاهرتز میتواند یک Signal را در یک واحد زمان انتقال دهد و نرخ ارسال اطلاعات آن 100 مگاهرتز خواهد.
یک حافظه DDR با فرکانس 100 مگاهرتز میتواند دو Signal از اطلاعات را در واحد زمان انتقال دهد و نرخ ارسال آن 100MHz x2 یا همان 200 مگاهرتز می باشد و یک حافظه DDR با فرکانس 133 مگاهرتز که نرخ ارسال آن معادل133MHz x2 یا همان 266 مگاهرتز خواهد بود.
به طور علمی خطوط انتقال حافظه های DDR از نوع PC1600 با فرکانس 100 مگاهرتز و PC2100 با فرکانس 133 مگاهرتز و DDR از نوع PC2700 با فرکانس 166 مگاهرتز کار خواهند کرد.
به طور کلی ماژول های حافظه DDR با نرخ ارسال 200MHz ،266MHz ،333MHz ایفای نقش می نمایند.حافظه های DDR باعث ایجاد نسل جدید کامپیوترهای پر قدرت در سطوح مختلف از قبیل Desktop ،Workstation ،Server ،Notebook و Sub_Compact Computer گردیده اند.همچنین این تکنولوژی در صنعت Data Communication و محصولات شبکه از قبیل Router و Switch نیز نقش بسزایی ایفا می کند و باعث تغییر و تحول در ساختار درونی این رده دستگاهها گردیده است.
در این راستا شرکت ها و کمپانیهای صاحب نام در تکنولوژی کامپیوتر و کمپانی های سازنده Chipset از قبیل Intel ،VIA ،AMD ،Acer Labs (ALI )،SIS ، nVIDIA و ATI طی یک توافق پشتیبانی از حافظه های DDR در سطوح مختلف محصولات جدید خود را اعلام نموده اند.
مقایسه ظاهری ماژول های DDR یا SDRAM
الف) بانک های DIMM از نوع DDR از نظر اندازه کاملا یکسان با SDRAM می باشد و از نظر ساختار متفاوت می باشد.
ب) بانک های DDR DIMM از نوع 184 پین و بانکهای SDRAM DIMM از نوع 168 پین می باشد.
پ) ماژول های DDR بدلیل اختلاف در ساختار DIMM قابل بر روی SDRAM DIMM نمی باشد.
حافظه های DDR در سال 2003 به عنوان تنها حافظه استاندارد شده نوسط کمپانیهای تولید کننده مادربورد و سایر ادوات کامپیوتر که به نوعی از حافظه استفاده می کنند مورد استفاده قرار گرفته است.
پهنای باند در حافظه های DDR
روش زیر طریقه محاسبه پهنای باند حافظه های DDR را نشان میدهد.

Peak Band Width=(Memory Bus Width) x (Data Rate)
Data Rate = (Memory Bus Speed) x (Operations/Clock cycle)

 هر ماژول DIMM به صورت 64 بیت یا 8 بایت می باشد.پس پهنای یاند PC2100 DIMM به صورت زیر محاسبه می شود:

(8byte) x (266 MHz) = 2,128 MB/sec
که به طور خلاصه 2.1 GB/sec می باشد.
پهنای باند PC1600 DIMM به صورت زیر می باشد:
(8byte) x (200MHz) = 1.600 MB/sec = 1.6 GB/sec
پهنای باند PC2700 به صورت زیر می باشد:
(8byte) x (333MHz) = 2.664 MB/sec = 2.7 GB/sec

گام بعدی DDR برای قابلیت بیشتر DDR2 SDRAM
اینک پیشرفت دیگری در DDR  یا DOUBLE DATA RATE MEMORY حاصل شده است.MICRON فرکانس DDR266 SDRAM را در تکنولوژی 2 برابر کرده است DDR2 533 SDRAM جدید MICRON همچنین دارای پهنای باند وسیعتر می باشد بدون این که توان مصرفی سیستم زیاد شده باشد،در حقیقت SSTL_18 I/O و 1.8 VOLT VDD آن از نیاز توان مصرفی کاسته است.
DDR2 SDRAM مایکرون با 533 مگابایت در ثانیه سرعت انتقال داده ها به طراحان قابلیت استفاده از تمام ابزاری که برای تولید نسل جدید DESKTOP ها ،LAPTOP ها و SERVER ها داده است در این محصولات قابلیت بالا و توان مصرفی پایین مد نظر می باشد.
استفاده از این تکنولوژی جدید با سرعت بالا در حقیقت استفاده از یک حافظه سیستم 64 بیتی می باشد که می تواند 4300 مگابایت در ثانیه داده ها را پردازش نماید که این 1/5 برابر سریعتر از DDR 533 استاندارد می باشد.

Features:
• VDD = 1.8V, VDDQ = 1.8V
• I/O = SSTL_18
• 200 MHz and 266 MHz clock frequencies
• 400 Mb/s/pin and 533 Mb/s/pin data rates
• 3,200 MB/s and 4,300 MB/s for 64-bit systems
• 4n data prefetch
• 4 banks for 256Mb and 512Mb devices
• 8 banks for 1Gb and 2Gb devices
• Burst length of 4 or 8
• WRITE latency = READ latency - 1 clock
• Differential data strobe option
• Duplicate RDQS data strobe option
• CAS latency: 3, 4, and 5 clocks
• Posted CAS# additive latency: 0, 1, 2, 3, and 4 clocks
• On-die termination (ODT)
• Off-chip driver (OCD) output impedance calibration option
• FBGA packaging

آشنایی با تکنولوژی Dual Channel
افزایش سرعت وبهرهگیری از حداکثر نوان پردازنده ها،یکی از مهمترین اهداف طراحان سیستم های کامپیوتری است و تکنولوژی های DDR و Dual Channel یکی از راه های افزایش سرعت هستن.
FSB مخفف Front Side Bus است.منظور از FSB همون گذرگاهی است که CPU از طریق آن با پل شمالی مادربورد ارتباط برقرار میکند.و همچنین نمایانگرسرعت انتقال اطلاعات بین پردازنده و چیپ اصلی مادربورد یعنی MCH یاMemory Controler Hub  است. تا پیش از سال 1995 وآمدن پنتیوم پرو ها،Host Bus این وظیفه را بر عهده داشت و بعد از اون FSB پا به عرصه گذاشت.فرکانس FSB از نظر کارایی سیستم بسیار دارای اهمیت است،چون تنها راهی  ایست که پردازنده از طریق آن داده رو از حافظه و دستگاهای دیگر کسب میکند و در واقع میتوان گفت که FSB پایه اصلی سرعت مادربورده چون تعیین کننده سرعت ارتباط پردازنده با گذر گاهای PCI و AGP نیز هست.
در حالت FSB800 مگاهرتز سرعت انتقال اطلاعات در حدود 6/4 گیگابایت در ثانیه است و حداکثر سرعت انتقال در رم های DDR400 در حدود 3/2 مگابایت در ثانیه است با توجه به این می توان گفت  که نیمی از پهنای باند پردازنده و MCH تقریبا بلا استفاده می ماند  .
با استفاده از این تکنولوژی به جای استفاده از یک مسیر انتقال اطلاعات،بین رم و کنترلر حافظه،از 2 مسیر استفاده میشود.که با توجه به پهنای باند هر یک از کانال ها(3/2 Gb/s )مجموع نرخ انتقال اطلاعات در هر 2 تا کانال با نرخ انتقال اطلاعات بین CPU و MCH برابر میشود.
چند نکته هم در این باب:
1- رم هایی که در این تکنولوژی استفاده میشوند تفاوتی با رم های معمولیDDR ندارند.
2- تعداد رم های نصب شده بروی مادربورد حتما باید زوج باشند.
3- رم ها حتما میباست با در اسلات های 1 و 3 و یا در اسلات های 2 و 4 به صورت جفت نصب شوند .اصولا برای راحتی کار این بانک های رم بروی مادربورد با 2 رنگ مجزا مشخص میشوند .
4- رم هایی که به صورت جفت نصب میشوند هر 2  باید از نظر فرکانس و ظرفیت یکسان باشند،مثلا اگر یکی از رم ها 256 و DDR333 است دیگری هم باید مشابه هم باشند.
5- نیازی نیست که رم ها در اسلات های 1و3 با رم های اسلات 2و4 مشابه باشند.


[ سه شنبه 89/4/8 ] [ 2:42 عصر ] [ حمیدرضا ] [ نظرات () ]
شرکت هوایی ماهان بزرگترین ایرلاین خصوصی در ایران اقدام به پذیرش مهماندار و تکمیل ظرفیت نیروی انسانی خود کرده است . در صورت خواندن شرایط زیر از واجدان شرایط دختر و پسر برای استخدام در ماهان ایر دعوت به عمل می آید و ثبت نام به صورت اینترنتی می باشد و فرم های ثبت نام و دیگر مراحل به صورت انگلیسی می باشد و برای سهولت دسترسی به سایت ماهان فرم شرایط استخدام و جزئیات آن در این بخش قرار داده شده است .

Mahan Air as the largest private airline in Iran is accepting applications for the position of attendant.
Job seekers must meet all the following basic qualifications to be eligible to become an applicant .
pplicants

Age: Maximum 26 years
Height: Minimum 170 cm
Fluent in English (Speaking, Reading)
High School Diploma with 15 as GPA
Marital Status: Single
Minimum of 7 years contract to work as flight attendant in Mahan Air
Military service card or non-medical exemption.
Passing physical and psychological exams.
An active e-mail address to correspond with the applicant.
Furthermore : the applicant must meet other qualifications and complete all the steps in our hiring process.
Applicant direct contact to Mahan Head Office will not be accepted.
University students will not be accepted.
The application form must fill out completely in English .

================================================

Female Applicants
Age: Maximum 24 years
Height: Minimum 163 cm
Having high school diploma or higher grades (bachelor degrees in English, Arabic and nursing are in priority)
Marital status: Single
Passing English and Arabic tests according to company standards successfully.
Applicant direct contact to Mahan Head Office will not be accepted.
University students will not be accepted.
The application form must fill out completely in English .
Confirmed recruitment of candidates is depended on passing training courses successfully as final examine shows.
http://www.mahan.aero/home.asp?lang=fa


[ سه شنبه 89/4/8 ] [ 2:3 عصر ] [ حمیدرضا ] [ نظرات () ]

اطلاعیه
 فراخوان استخدام نیروی خدمات فرودگاهی و فروش در شهر مشهدشرکت هواپیمایی ماهان در نظر دارد تا جهت تکمیل نیروی انسانی خود در شهر "مشهد" ، از تعدادی از افراد علاقمند و واجد شرایط ، پس از طی نمودن آزمونهای مربوطه ، دعوت به همکاری نماید. 
علاقمندان می توانند از تاریخ سه شنبه اول تیرماه سال جاری ، لغایت جمعه یازدهم تیرماه همین ماه ،نسبت به تکمیل و ارسال الکترونیکی اطلاعات ودرخواست خود ، فقط و فقط از طریق همین سایت ، اقدام نمایند.
 لازم به توضیح است که در این دوره :
                                - محل سکونت متقاضی بایستی شهرستان مشهد باشد.
                                - فقط متقاضیان مرد پذیرفته می شوند.
                                - سن متقاضیان بایستی تا انتهای روز 11 تیرماه سال
                                جاری ، حداکثر 30 سال باشد.
                                - حداقل مدرک مورد نیاز در این دوره ، فوق دیپلم و
                                لیسانس می باشد.
                                - متقاضیان بایستی آشنایی کافی با زبان انگلیسی و
                                همینطور کامپیوتر داشته باشند.
                                - کسانیکه دوره های "خدمات فرودگاهی" و یا "فروش"
                                را گذرانده اند و یا سابقه کاری مرتبط داشته باشند
                                ، در اولویت استخدام قرار دارند.
جهت مطالعه کلیه شرایط عمومی و اختصاصی مرتبط بااین فراخوان و همینطور روش پر نمودن فرمها و طریقه ارسال درخواستها به واحد امور کارکنان شرکت ماهان ، می توانید روی گزینه "سئوالات متداول"  در منوی کناری همین صفحه را ، کلیک نمایید.همچنین لازم به توضیح است که متقاضیان در زمان انتخاب شغل مورد نظر خود ، بایستی در صفحه مربوطه در کنترل پنل ، گزینه "بازرگانی" را انتخاب نموده و فرم نمایش داده شده را به دقت مطالعه و سپس پر نمایند.(واحد امور کارکنان شرکت هواپیمایی ماهان - 31 خردادماه 1389

http://www.mahan.aero/members/fa/login.asp?message=endsession

 


[ سه شنبه 89/4/8 ] [ 1:59 عصر ] [ حمیدرضا ] [ نظرات () ]
مارک مورد نظرخود را انتخاب و یا از سیستم جستجو برای پیدا کردن کالای مورد نظر استفاده نمایید.

مانیتور (MONITOR) :
یکی از مهمترین اجزای اصلی یک سیستم کامپیوتر شخصی مونیتور آن می باشد. جدا از جنبه های تکنیکی یک مانیتور، رعایت شدن استانداردهای مطابق با سلامتی انسان برای تولید یک مانیتو از طرف شرکت سازنده آن، بسیار در انتخاب و خرید یک صفحه نمایش می تواند موثر باشد که این فاکتور آخر عموما در معرض نادیده گرفته شدن قرار دارد. در این مقاله شما فاکتورهای مهم در انتخاب یک مانیتور را یاد خواهید گرفت.
1- سایز قابل نمایش در مانیتور و اندازه عمق مانیتور: جالب است بدانید که مانیتورهایی که در بازار به نامهای 15 اینچ و یا 17 اینچ به فروش می رسند به واقع فضای قابل نمایش آنها به این مقدار نیست. این فضا به طور دقیق و تکنیکی، در حدود 13.8 تا 16 اینچ متغیر خواهد بود. بنابراین هنگامی که اقدام به خرید یک مانیتور می 15 اینچ می کنید روی بروشور و یا کارتن آن را با دقت بخوانید تا متوجه شوید که فضای قابل نمایش آن چقدر است. بعضی شرکتهای سازنده فضای قابل نمایش مانیتورشان بیشتر از سایر تولید کنندگان است که به این امر حتما توجه کنید. نکته ای دیگر عمق یک مانیتور می باشد که از صفحه نمایش آن تا پشتش چقدر جا را اشغال می کند. بعضی مانیتورها دارای عمق بسیار زیادی می باشند و جای زیادی را روی میز شما می گیرند بنابراین اگر پشت میز کامپیوتر شما رو به دیوار باشد و فضای آن محدود حتما باید این عامل را هم در نظر بگیرید.
2- نوع تیوب مانیتور: در این رده دارای سه مانیتور می باشیم. اول مانیتورهای سنتی و قدیمی که صفحه جلویی محدب و درونی محدب دارند. دومین سری مانیتورهایی هستند که دارای صفحه صاف می باشند (flat) اما دارای انحنای درونی هستند. این مانیتورها از نظر قیمت گرانتر از مانیتورهای سری اول می باشند و مسلما کاملا تخت نیستند. اما مانیتورهای رده سوم دارای صفحه بیرونی تخت و همچنین صفحه داخلی تخت هستند. این دسته همان مانیتورهایی هستند که گاها به نام سوپر فلت در بازار یافت می شوند و به مراتب گران تر از دو نوع دیگر آن می باشند.
- وضوح صفحه نمایش و میزان بازسازی تصویر Resolution and Refresh rate)3: ( اینکه مانیتور شما حداکثر تا چه وضوح تصویری را پشتیبانی می کند بسیار مهم می باشد. به عنوان مثال بسیاری از مانیتورهای 15 اینچ در بازار وضوح تصویری بیشتر از 768*1024 را پشتیبانی نمی کنند. بنابراین در هنگام خرید یک مانیتور حتما دقت بفرمایید که تا چه وضوح تصویری را پشتیبانی می کند. هرچه وضوح تصویر بالاتر باشد به نفع شما خواهد بود چرا که در اینده نیازی به خرید یک مانیتور جدید فقط برای افزایش یک رده وضوح تصویر نخواهید داشت. وضوح تصویر بالا یکی از الزامات گرافیست ها و فتوشاپ کار ها می باشد.
عامل بعدی میزان بازسازی تصویر می باشد. به عنوان یک قانون بسیار مهم یادتان باشد که هرگونه بازسازی کمتر از 70 هرتز برای چشم انسان خطرناک و آسیب دهنده می باشد. برای همین حتما دقت کنید که سرعت بازسازی تصویر در مانیتور شما حداقل 70 هرتز می باشد. نکته بسیار مهم آنکه در بسیاری از مانیتورها در یک محدوده از وضوح تصویر دارای سرعت بازسازی مناسب و در محدوده دیگر، دارای سرعت بازسازی نا مناسب می باشند. به عنوان مثال در مشخصات یک مانیتور آمده است که در رزولوشن( وضوح تصویر) 768*1024 میزان بازسازی تصویر 85 هرتز می باشد. از آنجا که می دانیم حداقل بازسازی تصویر می بایست 70 هرتز باشد پس 85 هرتز بسیار عالی به نظر می رسد و آسیبی به چشم ما نمی رساند. اما همین مانیتور در رزولوشن 1024*1280 دارای بازسازی تصویر 66 هرتز می باشد. بنابراین عاقلانه تر آنست که یا این مانیتور را خریداری نکنیم یا اینکه بدانیم در صورت خرید، کار جالبی نخواهد بود که وضوح تصویر خود را بر روی 1280 قرار دهیم چرا که در این وضوح تصویر مانیتور با سرعت 66 هرتز بازسازی می شود و امکان آسیب دیدن به چشم بسیار بالاست.
4- پورت USB و داشتن اسپیکر: بعضی مانیتورهای موجود در بازار دارای اسپیکر همراه ( در داخل خود مانیتور این اسپیکرها تعبیه شده است) می باشند. بدیهیست که این مانیتورها گرانتر از مانیتورهای بدون اسپیکر می باشند و از مزیت های آن می توان به کمتر جا گرفتن مانیتور مربوطه بر روی میز شما اشاره کرد! مساله دیگر آنکه بعضی مانیتورها خود دارای یک پورت USB می باشند! به عنوان مثال می توان دوربین دیجیتال خود را مستقیما به این مانتیورها وصل کرده و عکسهای خود را در آن مشاهده کنید. قیمت این نمونه از مانیتورها هم به مرابت گران تر از مانیتورهای معمولیست. هر چند توصیه من آنست که چناچه زیاد این قابلیت برایتان مهم نیست و می توانید از پورت USB پشت کیستان که بر روی مادربورد تعبیه شده استفاده کنید، هیچ گاه اقدام به خرید اینگونه مانیتورها نکنید چرا که واقعا قیمتشان گران است! هرچند که در آینده نزدیک فرض بر آن خواهد بود که مانیتورهای تولیدی همگی دارای چنین پورتی باشند!


[ دوشنبه 89/4/7 ] [ 3:15 عصر ] [ حمیدرضا ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ